Aangezien er in onze klas sommige kinderen wel eens durven vergeten om uitleg te vragen bij wat moeilijkere oefeningen, ging de juf op zoek naar een nieuw systeem. We beginnen nog steeds met een korte klassikale instructie. Daarna maken we een binnen-en buitenkring. De kinderen van de binnenkring krijgen een verlengde instructie en kunnen nog gebruik maken van extra materiaal. Op dat moment mag de buitenkring de juf even niet storen. Zij gaan zelfstandig aan de slag en met hun driehoek geven ze aan of ze rustig willen doorwerken ( rood ), klasgenoten mogen komen vragen stellen ( groen ) of wanneer ze een vraag hebben voor de juf. Tijdens de ronde van de juf worden dan die vragen beantwoord. Daarna volgt er opnieuw een instructie en tweede ronde door de klas. Afronden en reflecteren doen we samen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Opgelet! Nieuwe klasblog - nieuw adres!
Vanaf nu kan je al onze avonturen volgen op de vernieuwde klasblog : www.klas6sintmichielwaarloos.blogspot.be
-
Tijdens ons tweede taalthema moeten we iedere les als echte speurders aan de slag gaan. Hoe leuk is dat ! Zo was er eerst de mysterieuze ...
-
Onze pubers zijn nu officieel begonnen aan hun laatste maand in onze Sint-Michielsschool. Dit wilden de juffen uiteraard niet zomaar late...
-
In het 6de leerjaar staan er voor Frans héél wat werkwoorden op het programma. Iedere unité zullen we kennismaken met een aantal regelma...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten